♥ ASSALAMUALAIKUM , ahlan wa sahlan , terima kasih kerana melawat blog saya ♥ ASSALAMUALAIKUM , ahlan wa sahlan ,terima kasih melawat blog saya ♥

Tuesday, November 21, 2017

Chexra wedding !

Hi! Assalamualaikum wbt!

Dah lama tak berblogging.hehehe. Dah ada anak satu baru nak update pasal wedding i.Sebab iolls buzy sangat mengandung,bersalin and jaga anak (*baru 4 months hehehe) but still nak post sebab satu nak share my stories and nak buat kenangan kot-kot baca benda ni balik lepas dah anak enam*mati aku.okayh.tarikh aku nikah 2 September 2016 hari jumaat malam and sanding belah perempuan 3 September 2016 hari sabtu esok nya.Cakap pasal budget kawin, memang aku tak tau sangat sebab semua preparation kahwin ni mak aku yang uruskan.hehehe.Sebab mak aku punya impian nak kawin macam ni macam tu.So, aku serahkan je bulat-bulat.hahahahaha.


  • Make up, Baju & Pelamin by Gee (member mak aku)
  • Catering by Bintang Catering (017-6055903)
  • Kad kahwin : Percetakan Jazamas (06-3170082/06-28680169)
  • Hantaran : Kakak ipar hias *Thank you kak ngah
  • Photographer : hmm tak recommended sbb ada masalah sikit
  • Bridesmaid : Kain ela beli sendiri kat Nagoya (8 orang)
  • Inai : Cempaka Inai (017-3099721)






Alhamdulillah, sekali nafas dah jadi suami isteri.Lepas bercinta 6 tahun, akhirnya kawin  juga pada umur 23 tahun.hehehe .sp, malam nikah tu, tak banyak sangat gambar nikah sebab nak rushing malam berinai, kena tukar baju minang pulak.Punya lah lama nak tukar baju tu and punya lah berat accessories tu smpai bengkak dahi iolss.Paling tak boleh blah, mak andam dah balik ehhhh before habis majlis malam tu, dah kerja laki aku nak tolong cabut satu-satu pin atas kepala aku.hahahaha.Lupa lak nak habaq, hari nikah tu aku boleh demam panas ehhh.esok nak sanding ni.memang makan ubat lah malam tu hope reda lah sikit suhu..sobsob


Esok untuk sanding tema purple pulakk, pagi tu aku tukar dua baju sepersalinan, eh betul tak sepersalinan orang panggil? hehe.So, satu baju saree and satu lagi baju hanbok.Then, pukul 1 lebih baru sanding tukar baju sanding.Semua yang salam lepas ambil gmbar kat pelamin semua tanya aku demam ke.hahaha .Mana taknya, tangan memang panas nak matiii.okayy, then pukul 5 lebih pergi shoot outdoor pulak with my bridesmaid.Supposely, 8 orang tapi sorang lagi my nangka busuk aka afizah chong tak dapat datang.So, yang ada hanyalah Zahirah Hasan,Azaris,Mawar Ziela,Pina gendut, Aisyah Razip, Dian Hamizah,Nina Nazyra.Thank you guys! So, tempat shoot dekat wayang lama area Jalan Little India sebab aku demam panas lagi and tak sanggup nak shoot tengah-tengah panas.kira macam dah shoot indoor lah hehehe.






Untuk belah lelaki pulak buat on 1 October 2016 hari Sabtu *orang Melaka jugeee.Makeup,baju & pelamin sedara laki aku punya.Makanan orang kampung yang masak.SUPER JIMAT & SUPER SEDAP.sebab laki ku orang jawe. hehehe*ade kena mengena ke?.Tema belah lelaki ialah kuning, baju last minit pilih sebab tak tau nak pakai baju apa.Pagi tu ada Khatam Al-Quran.So, memang bukan seorang yang hebat, tapi sempat gaklah belajar dengan ibu pina sebulan lebih.Thank you Makcik! So, pagi tu pakai baju beli dekat kedai kain and tempah dekat jiran area kampung laki kuu. and tengahari pakai lah baju sanding then terus shoot outdoor depan rumah je ada hutan belukar .hehehe. Yang tak boleh blah, deejay boleh suruh pengantin karaoke.iolls memang lah kaki karok, tapi untuk member je, bukan untuk semua orang hahahahaha.so, i jadi patung je lah kat situ kiki. Dahhh, tu jelahh nak share.BYE BYE!!







0 comments: